onsdag 25 juni 2008

Allsång på skansen

I måndags sov jag över hos David och fick träffa Christian och det var skit kul för det var jätte länge sens vi sågs. Vi gjorde vell som vi brukar göra titta på film typ hela natten och käkar chips (fy fy inte bra med chips).Vi gick och la oss typ vid 5 på natten eller ska nog säga morgonen för fåglarna kvittrar som bara den och det är ett tecken på att det är morgon.Jag fick i allé fall 7 timmars sömn så det var bra för jag skulle behöva dom.

På tisdagen efter jag vaknat hos David så åkte jag hem och på bussen hem satt jag bredvid ett fullo som prata jätte mycket,det var faktiskt rätt trevlig tro det eller ej.Fyllot hette Kent eller Kenta tror jag han berättade att han varit ishockey spelare och boxare och man kunde se att han varit boxare för han hade är på näsan om han vart ishockey spelare vet jag inte .Men han fråga mig massa saker och efter varje mening sa han till mig "annars då?" och han upprepade varje fråga typ hundra gånger.Det som var så synd att han satt på fel buss och jag försökte säga det men han bryde sig inte så han åkte helt fel hoppas att han hittade hem. Så det var nog den mest intressantaste bussresa jag någonsin har åkt med 815 för det är en lite skit buss där det inte händer ett dugg på och det är nästan aldrig några folk på den.

I alle fall jag kom hem och dushade och fick skjuts till tåget för jag och Therese skulle åka till skansen och se allsång på skansen det var premiär.Dom artister som skulle vara där var HÅKAN HELLSTRÖM,Miss Li,Arja någonting,Bosse nånting och Christer Sjögren tror jag:S. Vi åkte upptåget till Upplans Väsby där vi skulle ta pendeln till stockholm.På upptåget var det en skit härlig tåg konduktör man blev typ kär:P.När vi kom till Stockholm så gick vi till skansen som vi alltid gör.Det kostade 120 spänn och gå in!!!!så j-ävla dyrt. Vi åkte sedan upp för längsta rulltrappan,Thess tyckte det var lite läskigt:P.Sen kom vi till soliden och det var jätte lite folk tycker jag för vi kom typ vid kl 6 på kvällen och det brukar vara mer folk:S.Vi ställde oss vi gången precis vi bänkarna och det trodde vi skulle vara en skit bra plats men det vissade sig att det inte var det.För att det är en kamera man som är där och filmar när artisterna kommer ner och sjuger allsång och precis innan oss så svängde dom in så vi fick aldrig vara med i tv.En gång skulle vi ha chansen var när HÅKAN HELLSTRÖM sprang där och tog Thess i handen men självklart inte min:(XD men då så självklart så vissade dom någonting annat i TV så j-ävla typiskt.

Först när Håkan kom in blev det värsta härlig stämningen det var skit kul och han var jätte bra har inte lyssnat så mycket på honom men han var fan bra.Sen kom typ Arja in hon var skit dåligt det blev typ pinsamt tycker jag.Sen kom nån Bosse nånting och det var inte heller bra.Christer Sjögren kom sen och sjöng "I love europé" och det var inte så jätte bra tyckte jag.Näst sist kom Miss Li och hon var skit bra stämningen blev jätte härlig och låten var jätte bra man blev glad.Sist kom HÅKAN ut och stämningen blev på topp igen.

Efter säningne i TV var slut så var det extra nummer och då sjöng HÅKAN "Kom igen Lena"och då var stämningen helt fantastisk han rockade helt enkelt.För första gången fick jag sitta på en Allsångs bänk hur collt är inte det.Sista låten för kvällen var en jätte fin låt av HÅKAN och samtidigt var himmelen jätte fin man kunde nästan börja gråta hur fint allt blev.

När det var slut så stannade vi kvar en stund för att se om vi kunde se några kändisar och gissa vi fick en autograf av Christer Sjögen eller det var Thess som tog den och det var rätt collt tyckte jag även fast han inte är bra.Sen såg vi Gudrun Skyman fett coolt:P och vi såg babsan fast vi såg han som kille det det tyckte jag var kul men vi hade ingen penna och han hadde jätte bråttom så vi fick ingen autograf:/lite status tycker ja.Vi gick sedan till andra sidan var det var en folksamling där och där skulle artisterna komma och skriva autografer fast det kom inga dom flesta skulle inte så vi sket i det.Det var jätte mycket fiskmåsar där som åt all sopor typ 100 stycken det var som typ Hitckook filmen "Fåglarna" rätt äckligt faktiskt.

Vi gick sedan tillbaka till stan och tog pendeln till Upplands väsby jag fick lite panik för jag visste inte vilken perrong vi skulle vara på så jag frågade massa personer men ingen verkade vetta men tillsit årnade sig det och vi kom på rätt tåg:).Hoppade sedan på upptåget hem och gissa då det var samma tågkonduktör:D.

Den här kvällen var toppen vi ska ditt nästa vecka också för då kommer Magnus Uggla ditt och det får man inte missa. Så häng på alla som vill.....

Inga kommentarer: