lördag 4 oktober 2008

Tältning i lunsentorpet

Vi ska tälta med idrott och frilufsliv i torsdags och det blev svinkalt.Vi gick från skolan till lunsentorpet och är typ 1 mil.halva vägen var helt okej det var inte så tungt med min sköldpada till ryggsäck men sen skulle vi ta tältet och det väde typ 100 kilo kändes det som så det blev väldgit tungt. Så när man entligen kom fram tog man ett lättande suck. Skälva lunsentorpet var skit läskigt i stugan var det massa gammla möbler och ved spis och en säng som var bädad.Det kändes verkligen som om det skulle bo ett spöke där inne.

Men vi bode i måskelkåtor tror jag det hette typ indiantält det var rätt stort där inne mysigt faktiskt.

Vi satt typ hella kvällen och grillade korv och marshmellos myssigt var det.Fast det var skit kalt har aldrig frysit så mycket förut tror jag.

När vi skulle gå och lägga oss var det skit kalt men jag somnade fort som tur var men vaknade typ varje timme av att jaqg frös så det bvar inte kul.Men på morgonen ville man inte gå upp för det var så jävla kalt men vi tog oss upp och packede ihop allt och gick iväg. Vägen hem var itne rolig för att tältet som jag hade på min rygg var så tungt och halkade åt sidan hella tiden.Men tillslut kom vi fram och fick skjuss den sista bitten helt underbart.

Men efter den här kvällen känner man sig lite stolt över sig själv för att man har gått så långt och att det var så kalt och man överlevde:Phehe.

Kväll är det tjejkväll det ska bli kul:D

Inga kommentarer: